به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد) علی پارسایی مدیرکل راه و شهرسازی، کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: ساختمان مجتمع ادارات شهرستان باشت یکی از پروژههای مهم و زیرساختی استان به شمار میرود که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۲ آغاز و امروز پس از ۱۲ سال، با تلاش دولت چهاردهم و در فضای وفاق و همدلی، به بهرهبرداری رسیده است.
پارسایی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت سه هزار و ۹۵۰ متر مربع احداث شده و دارای ۲هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در چهار طبقه است.
وی بیان کرد:همچنین در این مجموعه ۵۰ اتاق اداری، ۲سالن جلسات شامل یک سالن ۴۰ متری و یک سالن ۱۲۰ متری پیشبینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با بهرهبرداری از این مجتمع، ۱۲ اداره و دستگاه اجرایی شهرستان در یک مجموعه متمرکز مستقر خواهند شد که این امر ضمن تسهیل ارائه خدمات به مردم، موجب کاهش مراجعات پراکنده و ارتقای بهرهوری اداری خواهد شد.
پارسایی ادامه داد: ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعیت هلال احمر، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و آب منطقهای از جمله دستگاههایی هستند که در این مجتمع مستقر میشوند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود یکهزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده ، تصریح کرد: مطالبات باقیمانده پروژه حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است که پیگیری لازم برای تأمین و پرداخت آن انجام خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: در مجموع پنج قرارداد برای تکمیل این مجتمع منعقد شده که سه قرارداد مربوط به محوطهسازی و تکمیل ساختمان، یک قرارداد مربوط به آسانسور و یک قرارداد نیز مربوط به تأسیسات، شیرآلات و سیستم شوفاژ بوده است.
پارسایی افتتاح این پروژه را نمونهای از اهتمام دولت چهاردهم به تکمیل پروژههای نیمهتمام دانست و تأکید کرد: رویکرد دولت بر پایه وفاق، همدلی و خدمترسانی مؤثر به مردم است.
شهرستان ۲۲هزار نفری باشت در جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.